دانلود اپلیکیشن مجله

کدام وارد کنندگان لپ تاپ ارز دولتی دریافت کرده اند؟

کدام وارد کنندگان لپ تاپ ارز دولتی دریافت کرده اند؟

کافیست در ماه های اخیر به دنبال خرید لپ تاپ یا تجهیزات رایانه ای بوده باشید تا از وضعیت وحشتناک بازار این تجهیزات با خبر شوید.در ادامه همراه با عبیاتی باشید.

طی ماه های گذشته تقریبا هیچ قطعه سخت افزاری یا برند لپ تاپی در بازار وجود نداشته که قیمت آن با افزایش چند صد هزار تومانی همراه نبوده باشد. لپ تاپ هایی که در ماه های پایانی سال گذشته قیمتی نزدیک به 2 میلیون تومان داشته اند در حال حاضر حتی در صورت موجود بودن و تصمیم فروشنده به فروش آنها با قیمتی بالاتر از 3 میلیون تومان در بازار عرضه می شوند.

تا کنون بارها و بارها از سوی فروشندگان و اتحادیه های مرتبط شنیده ایم که دلیل گرانی لپ تاپ، افزایش قیمت دلار است و در شرایطی که دلار در بازارهای غیر رسمی به 9 هزار تومان نزدیک می شود، قیمت لپ تاپ ها نیز به گونه ای تعیین می شود که می توان آن را معادل قیمت دلار 7 یا 8 هزار تومانی در نظر گرفت. در این شرایط صدای مصرف کنندگان هرگز شنیده نمی شود و کاربران بسیار زیادی که ماه ها تلاش کرده اند تا بتوانند دستگاهی برای انجام کارهای خود یا وسیله ای برای کسب درآمد تهیه کنند نا امید تر از گذشته می شوند.

از هفته گذشته و با انتشار فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی برای واردات گوشی های موبایل به کشور، موجی از انتقادات روانه این شرکت ها شده است. شرکت هایی که تا هفته های گذشته ادعا می کرده اند مجبور به وارد کردن گوشی موبایل با دلار آزاد به کشور هستند و به همین دلیل قیمت این کالا را چند صد هزار تومان افزایش داده بودند و حالا مشخص شده است همگی از دولت ارز یارانه ای دریافت کرده اند و در این میان، سودهای هنگفتی از جیب مردم و کاربران به حساب های خود روانه کرده اند.

در پی دستور رییس جمهور مبنی بر انتشار اسامی دریافت کنندگان ارز دولتی توسط بانک مرکزی، این نهاد امروز فهرست کاملی از همه دریافت کنندگان یورو به نرخ دولتی را منتشر کرد که در میان آنها، شرکت های فعال در زمینه تجهیزات رایانه ای و لپ تاپ هم دیده می شوند.

وارد کنندگان لپ تاپ با یوروی دولتی

وارد کنندگان صفحه کلید و ماوس با یوروی دولتی

وارد کنندگان رایانه های شخصی با یوروی دولتی

وارد کنندگان تلفن هوشمند با یوروی دولتی

نکته قابل توجه درباره این فهرست آن است که بر خلاف فهرست منتشر شده توسط وزارت ارتباطات، تنها ارز دریافتی شرکت ها مشخص شده و اطلاعاتی درباره واردات نهایی کالاها توسط هر کدام از آنها در اختیار نیست که باید توسط سازمان های دیگر از جمله گمرک منتشر شود. نکته مهم تر آنکه تقریبا همه شرکت های وارد کننده لپ تاپ موجود در این لیست با وجود دریافت ارز دولتی در بهار گذشته اقدام به افزایش قیمت چندصد هزار تومانی کالاهای خود کرده اند که این امر نیازمند ورود سازمان های نظارتی و برخورد با متخلفان است.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate