دانلود اپلیکیشن مجله

نسخه اصلی تلگرام دسترسی به دوربین سلفی دارد

گوشی Nex ویوو از دسترسی بدون اجازه تلگرام به دوربین سلفی خبر میدهد

Vivo Nex اولین گوشی ای است که به معنای واقعی بدون هیچ حاشیه ای به بازار عرضه شده است.در ادامه همراه با عبیاتی باشید.

یکی از اصلی ترین دلایلی که گوشی نکس ویوو هیچ حاشیه ای ندارد، اینست که دوربین جلوی آن در داخلی گوشی تعبیه شده است و در صورت نیاز، دوربین با یک مکانیزم خودکار از بالای گوشی بیرون می آید. علاوه بر اینکه ایده خلاقانه ویوو باعث شده تا حاشیه ای در پنل جلوی گوشی نکس وجود نداشته باشد، این قابلیت از نظر امنیتی یک مزیت بسیار کاربردی دارد و آن اینست که زمانیکه برنامه ای قصد دسترسی به دوربین سلفی را داشته باشد، شما آگاه خواهید شد.

حالا کاربران در فضای مجازی گزارش داده اند در مواردی حتی زمانیکه برنامه دوربین را باز هم نکرده باشند، دوربین سلفی بیرون خواهد آمد. به عنوان مثال کاربری با نام Abacus ویدئوی زیر را به اشتراک گذاشته که نشان میدهد برنامه پیام رسان تلگرام پس از باز شدن دوربین سلفی گوشی را فعال می کند.

کاربران دیگری نیز فعالیتی مشابه در برنامه هایی مانند مرورگر QQ تنست و برنامه توریستی Ctrip را گزارش داده اند.

اما این به چه معناست؟ دوربین سلفی زمانی از داخل گوشی بیرون میاید که شما از برنامه دوربین آن را فرا خوانی کنید، اما حالا برنامه های زیادی وجود دارند که بدون اطلاع ما از دوربین سلفی برای انجام دستور العمل های خود استفاده می کنند و به لطف دوربین جدید گوشی Vivo Nex این موضوع فاش شده است.

آنچه که این موضوع به ما نشان میدهد اینست که برنامه هایی مانند تلگرام، QQ Browser و Ctrip ممکن است حتی زمانیکه ما از آنها درخواست نکرده باشیم هم دوربین سلفی را آماده به کار کنند و حتی زمانی که ما نخواهیم دوربین فعال باشد، آنها در حال ثبت تصاویر باشند. ما حالا فقط و فقط به دلیل مکانیزم جدید دوربین گوشی ویوو این موضوع را کشف کرده ایم، چرا که در  دیگر گوشی های هوشمند امروزی هیچ هشداری مبنی بر فعال بودن یا غیر فعال بودن دوربین دریافت نمی کنیم.

با تمام این اوصاف حتی تصور دسترسی برنامه ها به دوربین سلفی آن هم بدون اطلاع کاربران می تواند وحشتناک باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate