دانلود اپلیکیشن مجله

فیسبوک اطلاعات کاربران خود را با 52 شرکت مختلف در میان گذاشته است

فیسبوک اطلاعات کاربران خود را با 52 شرکت مختلف در میان گذاشته است

در پی تحقیقات گسترده سازمان های نظارتی بر عملکرد کمپانی فیسبوک که با انتشار جزئیاتی از رسوای کمبریج آنالیتیکا شکلی جدی تر به خود گرفته، روز گذشته اطلاعات تکان دهنده بیشتری از در اختیار قرار دادن اطلاعات کاربران توسط این شبکه اجتماعی برای شرکت های بزرگ منتشر شده است. بر اساس گزارشی که توسط وب سایت Engadget منتشر شده، فیسبوک در پاسخ به درخواستی به کمیته انرژی و تجارت مجلس نمایندگان آمریکا در 747 صفحه اطلاعاتی را در اختیار آنها قرار داده که نشان می دهد فیسبوک برخی از داده های به دست آمده توسط کاربران خود را با شرکت های مختلف به اشتراک گذاشته است.در ادامه همراه با عبیاتی باشید.

در این گزارش آمده است که 52 شرکت اطلاعات کاربران فیسبوک را دریافت کرده اند که از میان آنها می تواند به برخی کمپانی های بزرگ چینی از جمله علی بابا، هواوی، لنوو و اوپو اشاره کرد. فیسبوک مدعی است تا کنون ارتباطات داده ای خود را با 38 شرکت قطع کرده و همکاری با هفت شرکت دیگر نیز در ماه جولای و یک شرکت در اکتبر به پایان می رسد. با این حال از بین 38 شرکت مورد اشاره، تعدادی از آنها به طور کلی دچار تحول داخلی شده اند که از جمله می توان به شرکت هایی مانند HP/Palm و INQ اشاره کرد.

در گزارش فیسبوک آمده است که همکاری این کمپانی با سه شرکت همچنان پس از ماه اکتبر ادامه پیدا خواهد کرد. اپل و آمازون شرکت هایی با قرارداد طولانی مدت با فیسبوک هستند که پس از اکتبر نیز به همکاری خود ادامه خواهند داد و کمپانی Tobii که تکنولوژی رهگیری چشم کاربران برای ارائه خدمات به بیماران ALS را پیش می برد نیز یکی دیگر از این شرکتهاست.

به گفته فیسبوک کمپانی هایی مانند موزیلا، اپرا و علی بابا دارای توانایی ارسال نوتیفیکیشن در مرورگر کاربران هستند اما به اطلاعات کاربران دسترسی ندارند. بر اساس قوانین موجود با اینکه شرکت ها ممکن است به دنبال سو استفاده از اطلاعات کاربران نباشند اما با این حال می بایست درباره استفاده و داده کاوی اطلاعات به آنها اطلاع داده باشند.

هفته گذشته نیز فیسبوک در توضیحاتی 452 صفحه ای به کنگره آمریکا به سوالات نمایندگان پاسخ داده بود. به گفته واشنگتن پست با وجود عملکرد مثبت فیسبوک در پاسخ دادن به درخواست ها، این کمپانی هنوز در برخی موارد نتوانسته است توضیحات قانع کننده ای ارائه کند.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate