دانلود اپلیکیشن مجله

آموزش برطرف کردن مشکلات بلوتوث در ویندوز 10

آموزش برطرف کردن مشکلات بلوتوث در ویندوز 10

در بروزرسانی های ویندوز 10 شاهد عدم اجرا و بروز خطا در بلوتوث بوده ایم. در واقع برخی از کاربران در بروزرسانی های ویندوز از عدم کارکرد بلوتوث رنج می برند و به دنبال راه حلی برای این مشکل هستند.در ادامه همراه عبیاتی باشید.

اگرچه ویندوز 10 قابلیت های پیشرفته ای را در بروزرسانی های خود ارائه می کند اما تاثیرات منفی هم برای برخی کاربران به همراه دارد. در این مطلب به آموزش چند راه حل ساده برای برطرف کردن مشکلات بلوتوث در بروزرسانی های ویندوز 10 می پردازیم. در نتیجه اگر پس از بروزرسانی ویندوز 10 شاهد اشکالاتی در بلوتوث لپ تاپ بوده اید، می توانید از روش های زیر برای رفع مشکل استفاده کنید.

راه حل اول

اولین کاری که در مقابل این مشکل باید انجام دهید این است که به بخش تنظیمات بروزرسانی بروید و گزینه های مختلف را بررسی کنید. برای شروع باید بر روی  منوی Start کلیک نمایید و وارد Settings شوید. در پنجره تنظیمات باید وارد Update and Security شوید و از پنل سمت چپ گزینه Troubleshoot را انتخاب نمایید.

برای برطرف کردن مشکلات بلوتوث باید بر روی Bluetooth کلیک کرده و گزینه Run the troubleshoot را انتخاب نمایید.

خواهید دید که روند تشخیص مشکلات بلوتوث آغاز خواهد شد. در نهایت منتظر بمانید تا این پروسه به طور خودکار مشکلات مربوط به بلوتوث را حل کند.

راه حل دوم

یکی از دلایلی که در بروزرسانی ویندوز 10 شاهد عدم اجرای بلوتوث هستیم این است که اجرای سرویس بلوتوث در پس زمینه پشتیبانی نمی شود. در نتیجه باید اطمینان حاصل کنید که این سرویس فعال است زیرا در صورت غیر فعال بودن موجب بروز خطا در بلوتوث خواهد شد.

ابتدا باید با فشردن کلیدهای Windows+R پنجره Run را اجرا کنید، کلمه services.msc را در کادر جستجو تایپ کنید و Enter را فشار دهید.

در پنجره Services، سرویس بلوتوث را پیدا کنید و بر روی آن دوبار کلیک نمایید.

در پنجره پشتیبانی سرویس، روی زبانه General کلیک کنید. سپس گزینه Start را بزنید و نوع Startup را به حالت Automatic تنظیم کنید.

سپس بر روی زبانه Log On کلیک کنید و گزینه Local System account را تیک دار نمایید. در پایان کار باید بر روی Ok کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود. پس از انجام عملیات لازم است تا سیستم خود را ریستارت نمایید و پس از روشن شدن سیستم، وضعیت بلوتوث را بررسی کنید.

راه حل سوم

اگر مراحل اول و دوم برایتان چاره ساز نبود، بروزرسانی درایور بلوتوث را امتحان کنید. بروزرسانی درایور، یکی از ساده ترین و کاربردی ترین موارد برای حل مشکلات بلوتوث خواهد بود. شما می توانید آخرین نسخه درایور بلوتوث را از سایت های رسمی دانلود و نصب نمایید. همچنین می توانید از طریق Device Manager به بروزرسانی درایور خود بپردازید.

راه حل چهارم

در نهایت اگر هیچ یک از موارد بالا راه حل مناسبی نبود، باید درایور بلوتوث خود را Uninstall نمایید. شاید این راه حل برایتان کاربردی باشد در نتیجه مراحل زیر را دنبال نمایید.

ابتدا وارد control Panel شوید و گزینه Programs and Features را انتخاب نمایید. بلوتوث را انتخاب کنید و با راست کلیک بر روی آن، دستگاه بلوتوثی را Uninstall نمایید.

با فشردن کلیدهای Windows+X، پنجره Device Manager را باز کنید.

در پنجره باز شده بر روی بلوتوث کلیک کنید و با کلیک راست بر روی آن بلوتوث را Uninstall نمایید. پس از انجام این مراحل سیستم خود را ریستارت کنید و به نصب مجدد درایور بلوتوث بپردازید.

امیدواریم که مراحل بالا مشکلات مربوط به بلوتوث را در بروزرسانی های ویندوز 10 برطرف کند و خطاهای موجود در این بخش را از بین ببرد. اگر شما عزیزان راه حل بهتری برای حل این مشکل را در نظر دارید با ما در میان بگذارید.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate