دانلود اپلیکیشن مجله

داغ داغ: اولین تصاویر و اطلاعات از کارت گرافیک پرچمدار جدید انویدیا!

داغ داغ: اولین تصاویر و اطلاعات از کارت گرافیک پرچمدار انویدیا!

این روزها اخباری مبنی بر تعویق در عرضه معماری جدید کارت گرافیک های انویدیا و دلایل آن مطرح است؛ با این وجود، امروز تصویری از یک کارت گرافیک آتی این شرکت به صورت اتفاقی لو رفته است که موارد بسیاری را در خود جای داده است.در ادامه همراه عبیاتی باشید.

این کارت گرافیک از سیلیکون NVIDIA GV102 استفاده می کند؛ البته احتمالا. ظاهرا این نمونه برای شرکت های سازنده گرافیک تدارک دیده شده است که برای آزمون های نهایی مورد استفاده قرار گیرد. این کارت گرافیک توسط انویدیا تولید شده و نام NVIDIA در محل اتصال به درگاه PCI، به وضوح مشخص است.

باید بگوییم که با یک پرچمدار طرف هستیم؛ تمامی مشخصات آن حاکی از آن هستند که شاید AMD برای رقابت به چیزی بسیار فراتر از Vega نیاز دارد! محصولی که در تصاویر مشاهده می کنید، از حافظه های GDDR6 بهره می برد. 12 تراشه حافظه GDDR6 در اطراف GPU لحیم شده است که چیزی جز تراشه های MT61K256M32JE-14:A نیستند. این DRAM ها تولید شرکت مایکرون بوده و از گونه های 8 گیگابیتی هستند. این تراشه ها با ولتاژ 1.35 ولت، دست کم دارای پهنای باند 14 گیگابیت در ثانیه هستند.

یک رابط 384 بیتی، این 12 تراشه را به GPU متصل می سازد. پهنای باند نهایی، چیزی در حدود 485 گیگابایت در ثانیه است، بدون در نظر گرفتن اورکلاک کمپانی ها است. از این نظر در رنج کارت گرافیک های Vega 64 و GTX 1080 Ti قرار می گیرد. NVIDIA NVLink در بخش کناری PCB به چشم می خورد؛ انویدیا از این فناوری برای اتصال کارت گرافیک های خود در رده های غیر گیمینگ استفاده می کند و اینبار در این محصول وجود دارد. با وجود کمبود پین ها، ظاهرا انویدیا نمی خواهد امکان اتصال بیش از 2 کارت گرافیک را در این مدل ممکن سازد. شاید هم با یک راه حل جدید SLI روبرو هستیم؛ هنوز مشخص نیست!

با توجه به قطعات الکترونیکی و درگاه های تغذیه، توان حرارتی آن احتمالا چیزی در حدود 525 وات است؛ یعنی یک غول پردازشی خیره کننده که می تواند توانی نزدیک به 2 برابر بالاتر از GTX1080 Ti را به همراه داشته باشد! در نهایت با سوراخ های اواسط PCB روبرو می شویم که برای اتصال خنک کننده است. همچنین یک کانکتور مینی DP نیز برای مدل مرجع-آزمایشی در نظر گرفته شده است.  

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate