دانلود اپلیکیشن مجله

وقتی SSD (MSI) را با کولر کارت گرافیک خنک می کند!

وقتی MSI کارت توسعه SSD را با کولر کارت گرافیک خنک می کند!

یکی از محصولاتی که در جریان کامپیوتکس 2018 نمایش داده شد، یک ترمینال توسعه PCI-E از سوی شرکت MSI بود.در ادامه با عبیاتی همراه باشید.

Expansion Card این شرکت دارای 4 درگاه SSD M.2 است که با استفاده از مسیر PCIe x16 به مادربردها متصل شده و می تواند برای هر درگاه پهنای باند 32 گیگابیت در ثانیه را ارائه دهد. افزون بر آن، این اسلات از آرایش RAID نیز پشتیبانی می کند.

تولید کارت های توسعه SSD M.2 مسئله تازه ای نبوده و تا پیش از این نیز توسط ازراک و ایسوس راهی بازار شده اند؛ اما مسئله ای که این محصول را متمایز از رقبا کرده است، وجود خنک کننده ی یک کارت گرافیک بر روی آن است! MSI از کولر Aero در این محصول استفاده کرده است که به واقع خنک کننده برخی از کارت گرافیک های آن به شمار می رود. می دانیم که کارت های SSD M.2 در صورت افزایش دما، دچار گلوگاه حرارتی می شوند.

این کولر می تواند توان حرارتی بین 50~75 وات را دفع نماید که احتمالا به مراتب کمتر از حرارت تولید شده توسط 4 ماژول M.2 است. برای این منظور، MSI یک درگاه 6 پین را نیز به این برد افزوده است تا توان مورد نیاز فن نیز به خوبی تامین گردد. این شرکت در مادربرد X399 MEG Creation نیز با استفاده از یک خنک کننده جالب توجه برای M.2، سر و صدای بسیاری را به راه انداخت اما هم اکنون شاهد سردترین کارت توسعه SSD M.2 جهان از سوی آن هستیم.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate