دانلود اپلیکیشن مجله

خبر فوری/ دلار 4200 تومانی به واردات قطعات کامپیوتر، موبایل، لپ تاپ و تبلت تعلق گرفت

سرانجام دولت به طور رسمی لیست کالاهای مشمول ارز 4200 تومانی را منتشر کرد تا به گمانه زنی ها درباره تعلق نگرفتن ارز دولتی به کامپیوتر و دیگر لوازم ضروری پایان دهد. بر اساس لیست اعلام شده، واردات تمامی قطعات ضروری کامپیوترهای شخصی و همچنین لپ تاپ، با ارز 4200 تومانی ممکن است. گوشی‌های موبایل نیز مشمول ارز دولتی می‌شوند.در ادامه با عبیاتی همراه باشید.

هیئت دولت کامپیوتر، لپ تاپ و قطعات اصلی آنها را در دسته دوم کالاهای مشمول ارز 4200 تومانی قرار داده است که از نظر اهمیت، یک پله بالاتر از دسته سوم هستند. طبق اعلام دولت، ارز مورد نیاز برای واردات این کالاها از محل صادرات پتروشیمی، فولاد و مواد معدنی و سامانه نیما تأمین می‌شود.

در لیست منتشر شده کالاهای ضروری شامل نوت بوک، تبلت، سیستم‌های سرور، درایو نوری، مادربرد، کارت گرافیک و کارت صدا به چشم می‌خورد اما ردیف‌های دیگری نیز تحت عنوان "سایر" رزرو شده‌اند که می‌تواند سایر اقلام ضروری را هم پوشش دهد. حقوق ورودی این کالاها 5 درصد تعیین شده است.

در این لیست ها نمایشگر هم یافت می‌شود که حقوق ورودی آن 26 درصد است. کیس کامپیوتر نیز همانند نمایشگر در دسته سوم قرار گرفته و حقوق ورودی آن 26 درصد است که ظاهراً تعرفه وضع شده در پی حمایت از تولید داخل است.

در لیست دوم مودم، تجهیزات شبکه و کارت شبکه نیز یافت می شود که همگی مشمول ارز 4200 تومانی می‌شوند، با این حال حقوق ورودی برای مودم 10 درصد و برای تجهیزات شبکه 5 درصد است.

اما وضعیت گوشی‌های موبایل قدری متفاوت است و به ازای واردات هر گوشی، حداکثر 300 دلار ارز 4200 تومانی از محل ارز در نظر گرفته شده برای کالاهای دسته دوم قابل دریافت است. گوشی های تا 300 دلار مشمول اولویت دوم هستند اما گوشی های گران تر در لیست سوم قرار گرفته اند.

در صورتی که قیمت گوشی کمتر از 300 دلار باشد که وضعیت آن روشن است اما گوشی های گران تر از 300 دلار در دسته کالاهای سوم قرار می گیرند که با نرخ دلار 4200 تومانی+ قیمت اظهارنامه صادراتی تامین اعتبار می شوند. حقوق ورودی گوشی موبایل نیز 5 درصد تعیین شده است.

حال باید منتظر ماند و دید در عمل اوضاع بازار به کدام سمت می رود

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate