دانلود اپلیکیشن مجله

ZTE دوباره توسط آمریکا تحریم می‌شود

ZTE دوباره توسط آمریکا تحریم می‌شود

مجلس سنای آمریکا روز گذشته برای بازگرداندن تحریم ZTE رأی گیری کرد. همانطور که قبلاً گزارش داده بودیم رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ اخیراً با چین و ZTE به توافقی دست پیدا کرده بود که بر اساس آن ممنوعیت خرید محصولات آمریکایی توسط ZTE لغو شده بود. طبق این توافق نامه ZTE مجبور است تعدادی از کارمندان خود را اخراج کند، پذیرای تیم نظارتی از آمریکا در کمپانی خود باشد و مبلغ 1 میلیارد دلار به عنوان جریمه به آمریکا پرداخت کند.در ادامه با عبیاتی همراه باشید.

در ابتدای کار وزات بازرگانی ایالات متحده یک ممنوعیت طولانی مدت برای ZTE در نظر گرفته بود و این موضوع بدلیل آن بود که کمپانی چینی تحریم های آمریکا علیه ایران و کره شمالی را دور زده بود. رئیس جمهور چین، آقای Xi در دیدار با ترامپ به کمک ZTE آمد و راهی برای لغو این ممنوعیت پیدا کرد. ترامپ هم به دلیل آنکه تعطیلی کارخانه ZTE موجب از دست رفتن شغل های زیادی در چین خواهد شد و در قبال گرفتن امتیازات مناسب تحریم های این کمپانی را لغو کرد. اما مجلس سنا مخالفت خود را با این حکم از همان ابتدای کار نشان داد، حالا نیز اعضای کنگره رسماً وارد عمل شده اند.

روز گذشته مجلس سنای آمریکا طرح بازگشت تحریم ها برای ZTE را به رأی گذاشتند. 85 رأی موافق و 10 رأی مخالف حاکی از آنست که هر دو جناح در سنا خواهان بازگشت حکم ممنوعیت ZTE هستند. از دید نمایندگان سنا محصولات این شرکت ابزار جاسوسی برای دولت چین به حساب می آید و حفظ مشاغل شهروندان آمریکایی و امنیت کشور باید در اولویت بالاتری از شغل شهروندان چینی قرار گیرد. البته هنوز مشخص نیست که چه سرنوشتی در انتظار کمپانی ZTE خواهد بود، چرا که ممکن است دونالد ترامپ قانون تصویب شده را وتو کند و مانع از اجرای آن شود، به همین منظور نمایندگی از کنگره خواستار برگزاری جلسه با رئیس جمهور در کاخ سفید شده اند. ZTE مشخصاً برای بازگشت به وضعیت آرام سابق خود، باید روزهای سختی را پشت سر بگذراند و حتی هنوز مشخص نیست که آیا این کمپانی می تواند جایگاه سابق خود را آمریکا را بدست آورد یا خیر. اما در وضعیت فعلی همه چیز به نظر ترامپ بستگی دارد. به نظر شما او قانون تحریم ZTE را وتو خواهد کرد یا خیر؟

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate