دانلود اپلیکیشن مجله

سازمان جهانی بهداشت "اعتیاد به بازی های ویدیویی" را به رسمیت شناخت

سازمان جهانی بهداشت "اعتیاد به بازی های ویدیویی" را به رسمیت شناخت

سازمان جهانی بهداشت روز گذشته به صورت رسمی اعلام کرد "اعتیاد به بازی های رایانه ای" را به فهرست موارد اعتیاد مورد بررسی خود اضافه کرده است.در ادامه با عبیاتی همراه باشید.

پیش از این در ماه دسامبر بود که اولین گزارش ها درباره بررسی اعتیاد به بازی های رایانه ای توسط سازمان جهانی بهداشت منتشر شده بود و سرانجام پس از چند ماه بررسی، این اعتیاد به فهرست طبقه بندی شده بیماری های بین المللی افزوده شده است.

اعتیاد به بازی های رایانه ای یا "اختلال بازی" از این پس در کنار مواردی مانند اعتیاد به شرط بندی به عنوان یک اختلال رفتاری شناخته خواهد شد. به گفته سازمان جهانی بهداشت، از جمله مشخصات این اختلال می توان به اولویت دادن به بازی های ویدیویی نسبت به سایر فعالیت های فردی و اجتماعی، سپری کردن زمان های طولانی برای اجرای این بازی ها، دست نکشیدن از بازی با وجود آگاهی از عواقب منفی آن و از دست دادن کنترل و مدت زمان صرف شده برای اجرای بازی توسط افراد اشاره کرد.

این اختلال می تواند تا اندازه ای پیشرفت کند که بر زندگی شخصی، خانوادگی، اجتماعی، تحصیلی و یا شغلی افراد تاثیر منفی داشته باشد و معمولا در مدت یک سال در افراد ایجاد می شود.همچنین به گفته WHO اعتیاد به بازی های ویدیویی می تواند مرتبط با اجرای بازی ها به صورت آنلاین یا آفلاین باشد. در طبقه بندی اختلال بازی، به نکته جالب تری نیز اشاره شده است.

یکی از زیرشاخه های این اختلال "بازی کردن خطرآفرین" نام گرفته که به الگویی از بازی کردن توسط افراد اطلاق می شود که احتمال بروز آسیب های روحی یا فیزیکی را برای آنها یا اطرافیانشان افزایش می دهد. سازمان جهانی بهداشت در گام بعدی قرار است نسخه نهایی گزارش خود را در مجمع جهانی بهداشت که قرار است سال آینده برگزار شود ارائه خواهد داد و پیش بینی می شود از سال 2022 بخشنامه های جدید که در آنها اختلال بازی نیز به رسمیت شناخته شده مورد استفاده قرار گیرند و پس از آن شرکت های دارویی و پزشکان متخصص برای درمان این نوع اختلال دست به کار شوند.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate