دانلود اپلیکیشن مجله

کرم مخربی که تلویزیون های شما را خراب خواهد کرد!

کرم مخربی که تلویزیون های شما را خراب خواهد کرد!

تلویزیون و تی وی باکس های امروزی دارای سیستم عامل های خاص و عمومی هستند. از جمله آنها اندروید تی وی (Android TV) و فایر تی وی (Fire TV) است. به تازگی یک بد افزار اینترنتی در این 2 سیستم عامل شناسایی شده است که می توان نگران کننده باشد؛ بد نیست بدانید که بسیاری از تلویزیون های موجود در بازار ایران نیز به این 2 سیستم عامل مجهز هستند.در ادامه با عبیاتی همراه باشید.

بدافزار مورد نظر از طریق Android Debug Bridge میزان آسیب پذیری را شناسایی می کند. ADB یک مسیر برای توسعه دهندگان است که به وسیله آن، امکان دسترسی از راه دور برای آنها فراهم می گردد. در برخی وضعیت ها نیز ADB برای ارائه برنامه هایی استفاده می گردد که در  Google Play موجود نیستند. این بد افزار جدید، در ابتدا با چک کردن TCP port 5555 در سیستم عامل های فوق امکان آسیب پذیری از طریق فعال بودن Android Debug Bridge را بررسی کرده و در صورت باز بودن بخش مورد نظر، به سیستم عامل نفوذ می کند.

این Malware Worm با در اختیار گرفتن سخت افزارهای داخلی تلویزیون یا تی وی باکس، از توان پردازشی آنها برای پردازش های ماینینگ نوع Cryptocurrency استفاده می کند. این کرم مخرب در تجهیزاتی مانند Fire TV و Fire TV Stick نیز مورد استفاده قرار گرفته و حتی این احتمال وجود دارد که در دیگر سیستم های مجهز به این سیستم عامل نیز شاهد این کرم مخرب باشیم. از آنجایی که سخت افزارهای پردازشی تعبیه شده در این تلویزیون ها به مانند سیستم های کامپیوتری قوی نیستند، در نتیجه امکان خرابی آنها به سرعت وجود خواهد داشت چرا که پردازش های ماینینگ نوع Cryptocurrency از تمام پتانسیل آنها استفاده خواهند کرد. این کرم متوجه تلویزیون های از جمله سامسونگ نخواهد بود.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate