دانلود اپلیکیشن مجله

موزیلا با مرورگر مبتنی بر صوت

موزیلا نام آشنایی است که همه ما با مرورگر فایرفاکس آن را می‌شناسیم، مرورگری که یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای حال حاضر است.در ادامه با عبیاتی همراه باشید.

موزیلا چندی پیش با عرضه نسخه کوانتوم فایرفاکس، تحولی بزرگ در مرورگر خود به وجود آورد و طرافداران بسیاری را به خود جذب کرد. حالا دوباره سخنانی شنیده می‌شود که از قدرت نمایی مجدد موزیلا خبر می‌دهد. براساس اطلاعاتی که در یک نشست در سان فرانسیسکو بیان شده است، موزیلا قصد دارد مرورگری جدید را توسعه دهد که با صدای انسان کنترل می‌شود.

این مرورگر مبتنی بر صوت جدید موزیلا که احتمالا اسکات (Scout) نام خواهد داشت، می‌تواند با تشخیص صدای کاربر به مرور وب بپردازد و حتی متن را به صورت صوتی بخواند. موزیلا یه مثال برای عملکرد آینده مرورگر اسکات (Scout) آورده است که به صورت زیر است:

هی اسکات، مقاله‌ای درباره خرس‌های قطبی را برای من بخوان

چالش‌های موجود بر سر راه مرورگر اسکات

مرورگری که بتواند صدای انسان را تشخیص دهد و حتی جالب‌تر، بتواند مقاله‌ای در مورد یک موضوع خاص را پیدا کند و برای کاربر بخواند، ایده فوق‌العاده جذاب و کاربردی است؛ اما این ایده با مشکلاتی رو به رو است. در اولین قدم احتمالا مرورگر اسکات (Scout) نمی‌تواند با سرعت بالایی صدای انسان را تشخیص داده و مفهوم آن را درک کند، بنابراین احتمالا با تایپ کردن پرسش خود، سریع‌تر به نتیجه خواهید رسید. از طرف دیگر حتی اگر اصلاحات زبان‌های مختلف را هم کنار بگذاریم، درک زبان‌های مختلف و حتی لهجه‌ها کار را بیش از پیش برای این مرورگر دشوار خواهد کرد.

زمان عرضه مرورگر اسکات

از آنجایی که موزیلا هنوز هیچ اطلاعاتی درباره زمان عرضه مرورگر اسکات (Scout) اعلام نکرده است، باید منتظر باشیم و ببینیم که موزیلا چطور از پس این چالش‌ها برمی‌آید. با این وجود از آنجایی که این پروژه در مراحل اولیه است، نباید به این زودی‌ها انتظار عرضه عمومی مرورگر اسکات را داشته باشیم.

با تمام مشکلات پیش رو اگر مرورگر اسکات بتواند به مرحله استفاده برسد برای عده زیادی از کاربرانی که برای تایپ کردن مشکل دارند و یا حتی کاربرانی که مشکلات بینایی دارند می‌تواند راه‌گشا باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate