دانلود اپلیکیشن مجله

گوگل به دلیل تحریم ها API گوگل مپ برخی سایت ها و نرم افزارها ایرانی را مسدود کرد

امروز خبر می رسد که گوگل به دلیل تحریم ها API گوگل مپ برخی سایت ها و نرم افزارها ایرانی را مسدود کرده است.در ادامه با عبیاتی همراه باشید.

به صورت مختصر باید بگویم API که مخفف Application programming interface است، یعنی رابط برنامه‌نویسی، رابط بین یک کتابخانه یاسیستم‌عامل و برنامه‌هایی است که از آن تقاضای سرویس می‌کنند. (ویکی پدیا) شما می توانید API گوگل مپ را در وب سایت یا سرویس خود داشته باشید که با استفاده از آن سرویس گوگل مپ را درون وب سایت خود داشته باشید و از آن استفاده کنید.

حالا اما به نقل از مدیر سوشال از روز گذشته ارتباط سایت‌ های ایرانی با دامنه ir که از API سرویس گوگل مپ استفاده می‌کردند توسط گوگل قطع شده است. این اختلال باعث از کار افتادن بخش‌هایی بسیاری از استارتاپ ها شده است. همچنین جادی میرمیرانی در توییتی نوشت:

این به معنی تحریم دو طرفه است، از یک سو مشکلات از داخل و از یک سو مشکلات از خارج که واقعا ادامه کار را برای توسعه دهنده های ایرانی روز به روز سخت تر می کند. از جمله این محدودیت ها می توان به عدم ارایه خدمات الکسا به دامنه های ir که قدیمی تر از این مشکل جدید است نیز اشاره کرد. حال شاید بتواند گفت من می توانم از خیر الکسا بگذرم اما حقیقتا سرویسی که از API گوگل مپ استفاده می کند هم آیا می تواند چنین چیزی بگوید؟

البته بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که گوگل تاریخ 3 می (3May) در ای_میلی اعلام کرده که اجرایی شدن آپدیت جدید API و سیاست جدید مالی گوگل و نیاز به افزودن کردیت کارت معتبر، از 11 ژوئن (21 خرداد) شروع می شود. این ممکن است که زودتر استارت شده باشد و ربطی به تحریم ir نداشته باشد. در همین راستا وب سایت دیوار در اقدامی نقشه مکان نمای آگهی ها رو از google map به openstreet تغییر داده است:

به نظر شما آیا می توان تضمینی داشت که سرمایه گذاری ما برای آینده بازیچه چنین مشکلاتی نشود؟ نظر شما درباره این شرایط چیست؟

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate