دانلود اپلیکیشن مجله

جریمه 200هزار دلاری اپل برای کپی کردن لوگو

جریمه 200هزار دلاری اپل برای کپی کردن لوگوی سیری

هیچ بحثی وجود ندارد که دو سیستم عامل پرطرفدار اندروید و iOS ویژگی های جدید و خلاقانه سیستم عامل رقیب را برای سیستم خود فراهم می کنند. با این حال تعداد مهندسین نرم افزاری که در شرکت های اپل و گوگل کار می کنند، بسیار کمتر از میلیون ها توسعه دهنده ای است که برنامه و بازی های دیجیتال تهیه می کنند.در ادامه با عبیاتی همراه باشید.

یکی از این برنامه ها Workflow بود که اپل آن را مدتی قبل به تصاحب خود درآورد و طبق شواهد آن را پایه توسعه شورتکات دستیار خود Siri در iOS 12 قرار داده است. اپل این برنامه را خریداری کرد و پس از آن به رایگان در اپ استور قرار داد و تعدادی از ویژگی های آن را در آخرین نسخه از iOS تغییر داد که البته این موضوع جای بحث ندارد. با در نظر گرفتن اینکه این کمپانی اپل است و با ارزش ترین شرکت جهان به حساب می آید هر کسی تلاش خود را می کند تا تیری در تاریکی شلیک کند و اگر شانس با آن یار بود؛ یک پولی از این کمپانی بدست آورد. این بار موضوع دعوا لوگوی دستیار دیجیتال این کمپانی یعنی سیری بود.

استارتاپی به نام Shift با طرح دعوی علیه اپل، مدعی است که لوگوی شورتکات سیری به لوگوی آنها شباهت دارد و اپل ایده آنها را کپی کرده است. این استارتاپ به همین دلیل از اپل تقاضای 200000 دلار غرامت کرده است. این شرکت گفته است که  جای تعجب است که شرکتی مانند اپل با این میزان سرمایه و توجهی که به طراحی دارد، مجبور شده لوگوی ما را کپی کند.  استارتاپ شیفت با استفاده از فناوری های نوظهور در زمینه بلاکچین فعالیت می کند.

آیا به نظر شما این دو لوگو به همین شبیه اند و واقعاً اپل ایده لوگوی سیری را از این استارتاپ کپی کرده است؟

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate