دانلود اپلیکیشن مجله

توقف فعالیت کمپانی خودروسازی پژو در ایران

توقف فعالیت های کمپانی خودروسازی پژو در ایران

در پی بروز تنش بین ایران و ایالات متحده در پی خروج این کشور از توافق بین المللی "برنامه جامع اقدام مشترک"، بسیاری از شرکت های اروپایی و آسیایی و معدود شرکت های آمریکایی که پس از امضای توافق هسته ای ایران و 1+5 وارد بازار کشور شده بودند اعلام کردند در برنامه های خود برای سرمایه گذاری طولانی مدت در ایران تجدید نظر خواهند کرد. با وجود تلاش اتحادیه اروپا مبنی بر مقابله با خروج آمریکا از برجام با تصویب بسته های حمایتی از شرکت های حاضر در بازار ایران، این شرکت ها تصمیم گرفتند منافع اقتصادی خود را به خطر نینداخته و با هدف دور شدن از تحریم های آمریکا از بازار ایران خارج شوند. در حالی که به نظر می رسید حداقل برخی از شرکت ها که به واسطه حضور در بازار ایران طی سال های اخیر شرایطی انحصاری پیدا کرده و به سود فراوانی دست یافته اند این بازار را ترک نکنند، کمپانی پژو سیتروئن به عنوان یکی از اصلی ترین شرکای تجاری در حوزه خودروسازی اعلام کرد در پی افزایش احتمال تحریم های جدید بازار ایران را ترک خواهد کرد.

گروه خودروسازی فرانسوی پی‌اس‌ای (مجموعه‌ای که قبلا با نام پژو-سیتروئن شناخته میشد) روز گدشته اعلام کرد به منظور پرهیز از تحریم‌های آمریکا، فعالیتش را در ایران تعلیق می‌کند. با این حال این شرکت در بیانیه ای یادآور ده است که "با حمایت دولت فرانسه" با مقام‌های ایالات متحده در تماس است تا امکان گرفتن معافیت از دولت آمریکا درباره این تحریم‌ها را بررسی کنند. شرکت پی‌اس‌ای (پژو-سیتروئن سابق) و رقیب فرانسوی‌شان شرکت رنو بعد از توافق هسته‌ای قراردادهای تازه‌ای با ایران بستند که بزرگ‌تر از همکاری‌های آنها قبل از تحریم‌های سنگین دهه اخیر بود و ارزش آنها به بیش از 800 میلیون دلار می رسید. این مجموعه فرانسوی مدعی است تعلیق فعالیت‌ها در ایران لطمه مالی به این شرکت نمی‌زند زیرا تنها یک درصد از سود کلی کمپانی از فعالیت در ایران به دست می آمده است. این در حالیست که پیش از این گروه خودروسازی پی‌اس‌ای اعلام کرده بود با وجود خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، استراتژی حضور خود در بازار ایران را تغییر نمی‌دهد. با وجود اعلام حمایت کشورهای اروپایی از باقی ماندن ایران در توافق هسته ای، هفته گذشته امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، گفته بود تصمیم‌گیری درباره ادامه فعالیت در ایران و ارزیابی ریسک‌های ناشی از تحریم‌های آمریکا بر عهده خود شرکت‌های فرانسوی است.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate