دانلود اپلیکیشن مجله

اکثر مکمل‌های ویتامین هیچ‌ مزیتی برای سلامتی ندارند

اکثر مکمل‌های ویتامین هیچ‌ مزیتی برای سلامتی ندارند



بدن برخی افراد با کمبود ویتامین  روبه‌رو است و برای تأمین آن باید از مکمل‌ها استفاده کنند. بررسی جدیدی نشان از بی‌تأثیر بودن این مکمل‌ها دارد.

اکثر مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی مصرفی مردم دارای هیچ‌گونه تأثیر مثبت یا منفی بر سلامتی نیستند؛ این نتیجه حاصل یک بررسی به‌ رهبری پژوهشگران بیمارستان سنت مایکل و دانشگاه تورنتو است. بنا به‌ گفته‌ی ژورنال دانشکده‌ی آمریکایی قلب‌وعروق، یک بررسی سیستماتیک انجام‌گرفته با استفاده از داده‌های موجود و آزمایش‌های گروه کنترل و تصادفی که از تاریخ ژانویه‌ی ۲۰۱۲ تا اکتبر  ۲۰۱۷ در انگلیس منتشر شد، نشان داد که مولتی‌ویتامین‌، ویتامین D، کلسیم و ویتامین C در حقیقت هیچ‌گونه مزیت یا خطری در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی، حمله‌ی قلبی، سکته‌ی مغزی یا مرگ زودرس ندارند. به‌طور کلی، مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی به‌ منظور اضافه‌ کردن مواد مغذی موجود در غذاها استفاده می‌شوند. دکتر دیوید جنکینز، نویسنده‌ی ارشد این مقاله، می‌گوید:

    "ما در کمال‌ تعجب متوجه شدیم که مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی مصرفی مردم دارای اثرات مثبت بسیار اندکی هستند. بررسی ما نشان داد که مصرف مولتی‌ویتامین‌، ویتامین D، کلسیم و ویتامین C دارای هیچ‌گونه خطری برای شما نخواهد بود؛ با این‌حال هیچ‌گونه مزیت قابل‌ توجهی نیز برای این مصرف مشاهده نشده است."

mediterranean diet elements

این بررسی نشان داد که تنها اسید فولیک و ویتامین B به‌ همراه اسید فولیک باعث کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته‌ی مغزی می‌شوند. در عین حال، نیاسین و آنتی‌اکسیدان‌ها دارای اثری بسیار اندک هستند که این موضوع می‌تواند منجر به افزایش خطر مرگ به دلایل گوناگون شود. دکتر جنکینز می‌گوید:

   "این یافته‌ها نشان می‌دهند که مردم باید از مکمل‌های مصرفی خود آگاهی داشته باشند و توسط ارائه‌کننده‌ی مراقبت‌های بهداشتی خود اطمینان حاصل کنند که این مکمل‌‌ها برای استفاده به‌منظور تأمین کمبود ویتامین یا مواد معدنی خاصی مناسب هستند."

تیم دکتر جنکینز، مکمل‌های B3، B2، B1، A (نیاسین)، B9، B6 (اسید فولیک)، D، C و E و بتاکاروتن، کلسیم، آهن، روی، منیزیم، و سلنیوم را بررسی کرد. عبارت مولتی‌ویتامین در این بررسی برای توصیف مکمل‌هایی استفاده شد که به‌جای تنها چند مورد، شامل اکثر ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌شد. دکتر جنکینز می‌گوید:

  "از آنجا که اثر مثبت قابل‌ توجهی برای این مکمل‌ها مشاهده نشده است (به‌جز اسید فولیک که کاهش‌دهنده‌ی خطر ابتلا به سکته‌ی مغزی و بیماری قلبی است)، مردم باید برای دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنند. تمام پژوهش‌ها در مورد مکمل‌های غذایی، بر نقش بی‌بدیل یک رژیم غذایی غنی از غذاهای گیاهی کمتر فراوری‌شده از جمله سبزی‌ها، میوه‌ها و دانه‌‌ها تأکید کرده‌اند."

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجله اینترنتی بروز شما
Power:Bayan Design:abyate